Budai-hegység (Vadaskerti-hegy - Hárshegy - Jánoshegy)

sárga jelzésű ösvényVasárnap délelőtt, beláthatatlan időjárás, új bakancs, irány betörni. Budapest közelében kinéztem egy könnyedebb túrát, ahol nem számít ha leszakad véletlenül az ég, mivel több helyen is könnyedén megszakítható. Másodlagos cél volt, hogy felmérjem ezt a három hegyet, ha esetleg főzős összejövetelt rendeznénk a barátokkal, akkor már fixen tudjam, hol is lehet ezt megtenni. A Vadaskerti-heggyel indítottunk ami kiváló volt bemelegítésre. Utána leereszkedtünk a Hűvösvölgybe, majd irány a Hárshegy. Útközben végignéztük ahogy elrobog a gyermekvasút, majd gyorsan felmentünk a Kis-hárs-hegyre. Sajnos a kilátó le volt zárva, de sebaj, úgyis megyünk a nagy testvérre. Irány a Kaán Károly kilátó, pár fotó, pihenés, erdőzúgás.

kilátás a Kaán Károly kilátóról

Leereszkedés után megálltunk egy kávéra a gyermekvasút állomáson. A János-hegyre felvezető piros utat nehezítve (irány egyenesen) teljesítettük, aztán felértünk az Erzsébet-kilátóhoz. Na minden épp eszű erdőbarát ezen a ponton fordult volna vissza. Gyerekzsibaj, a kilátó tömve turistával, a teraszon minden asztalon feltüntetve, hogy kizárólag fogyasztó vendégek számára. Kilátás semmi, kivéve ha felmész a kilátó tetejére. Ajánlom a helyet minden 8 évnél fiatalabb gyereknevelőnek, akinek ennél idősebb gyereke van szerintem felejtse el. Szépen ki van alakítva egészen Normafáig, de olyan érzése van az embernek mintha a belvárosban bolyongana, nem pedig a természetben. Mindent összegezve szép és könnyű túra volt, hétvégi kiruccanásnak kiváló, pár kialakított tűzrakó helyet is lehet találni a Hárshegyen, ahol el lehet ütni akár egy egész napot is.